מהי תפיסת העבודה שלנו בעולם התקשורת הנוכחי?

התמונה של אינסרט

פתיחת הבלוג החדש שלנו היא הזדמנות לרענן ולהזכיר למי שמכיר ולמי שעוד לא, את תפיסת העבודה שלנו בעולם התקשורת הנוכחי.

כמשרד שמתמחה בגבול ההולך ומצטמצם בין העולם העסקי לציבורי, זיהינו שבשנים האחרונות יש מצד אחד יותר ויותר מקום לאזרח הקטן ובפרט לצרכן הקטן (בין היתר בעקבות המחאה החברתית) ומצד שני יש דרישה הולכת וגוברת לשקיפות שמחייבת אותנו ואת הלקוחות שלנו לחשוב לא רק על שורת הרווח בסוף החודש, אלא גם על מראית העין הציבורית.

בעבר, כאשר נושאים כלכליים עניינו ברנז'ה מקצועית מצומצמת בלבד – מנהלי החברות היו חופשיים כמעט לחלוטין מביקורת ציבורית. עד לפני 30 שנה לא הייתה בישראל עיתונות כלכלית בכלל (עד להופעת גלובס ובהמשך דה מרקר וכלכליסט) ואילו היום לכל כלי תקשורת מרכזי יש מוסף/תכנית כלכלית אחד לפחות ואג'נדה ברורה בתחום הצרכני, הפוליטי ובכלל.

העולם התקשורתי והציבורי השונה מחייבים מנהלים ובעלי חברות להבין את העולם המשתנה ולהפנים את כלליו – כל זירה יכולה להיות התחלה של מאבק תקשורתי, לכל אדם יש במה שמאפשרת יכולת השפעה וסטאטוס בודד יכול לגרום למשבר תקשורתי.

לתקשורת כיום אין פרות קדושות ושום דבר לא נמשך לנצח. המערכת השתנתה גם בגלל העניין ההולך וגובר של הציבור בנושאים הכלכליים וגם בשל היקפי המדיה המוקדשים לנושאים כלכליים והיכולת של התקשורת הכלכלית להנגיש נושאים מורכבים ולדבר עליהם בגובה העיניים. בתקשורת של ימינו אין עוד הפרדה בין העולם הציבורי לעסקי, משבר בעולם אחד בהכרח יגיע גם לצד השני והסוד כדי למזער משברים הוא לחשוב בכל יציאה לדרך על שני ההיבטים במקביל.

תגיות: