לא קצר מדי, אסטטי ובעל ערך מוסף - הולכים על בטוח לעבר הפוסט...

התמונה של רינת טסקר

איך מייצרים את הפוסט הויראלי המושלם? לא בטוח שיש נוסחה מתמטית לדבר, אבל אחרי שתסיימו לקרוא את הפוסט – תשפרו את היכולת שלכם לייצר שיח ודיאלוג עם הגולשים ולהגביר את החשיפה לתכנים שלכם.

חברת TrackMaven שעוסקת בשיווק בפלטפורמות דיגיטל, יזמה מחקר שניתח 1.5 מיליון פוסטים של קרוב ל 6,000 עמודים עסקיים על מנת לאתר את המאפיינים לפוסט המושלם.
האם את/ה יודעים לייצר את הפוסט הויראלי?

ככל שהשיווק בפייסבוק תופס תאוצה, כך הם מקשים את חוקי המשחק והכללים לפרסום תוכן, שיופיע על גבי News Feed, מה שהופך לקשה כמעט כמו להופיע בעמוד הראשון בחיפוש של גוגל.
התחרות והשינויים האחרונים באלגוריתם של פייסבוק גורמים לכך שזה כמעט בלתי אפשרי, ומה שעושה את ההבדל לרוב הוא הירידה לפרטים קטנים, בדיקות ואופטימיזציה של כל היבטי התוכן.

אחת ממסקנות המחקר הינה כי: "מצאנו כי כאשר כל המרכיבים השונים של פוסט פייסבוק הם בעלי מבנה אסטרטגי, הויראליות של החשיפה של הפוסט ממושכת יותר על גבי ה- News Feed."

עכשיו, בואו נסתכל על המאפיינים השונים שהחברה מגדירה כפרטים הבסיסיים של הפוסט המושלם בפייסבוק:

האורך כן קובע:

בטח לא פעם שמעתם על כך שככל שהטקסט קצר יותר, כך הוא יזכה לקבל ביצועים טובים יותר, אז לא! זה בסך הכול מיתוס. ולכן אנו רואים הרבה עמודים עסקיים אשר בוחרים להשתמש בדפי הפייסבוק פחות או יותר כאילו היו בלוגים, מה שלא חייב להיות בהכרח הדבר הנכון אך כן חשוב לשמור על אורך הפוסט שיעביר לגולש ערך מוסף ותוכן איכותי, על ידי שימוש בעולם המושגים של בית העסק.
כמובן שמסקנות אלו מגובות בנתונים, פוסט עם 80-89 מילים יזכה לחשיפה כפולה (6.19%) מאשר פוסט בעל אורך של 70-79 מילים (3.42%).

הרעיון הוא בעצם, לנסח את הפוסט באופן שישיג את המטרה שלו, בין אם זה לוקח 10 או 300 מילים. אין צורך לספור את המילים ולנסות לקלוע למספר המדויק, כי אז אנחנו עלולים לפספס את הרעיון הכללי. בעת סיום הכתיבה בצעו תהליך (הזרה) על מנת לבחון את התוכן מנקודת מבט של הגולש. מכיוון שזמנכם עם הגולשים מדוד בשניות זכרו כי הם אוהבים לקבל את המסרים, ברורים, חדים ומזוקקים לכן חשוב להבין מה הגולש מחפש ואיזה אינפורמציה הוא מעוניין לקבל.

לא על הטקסט לבדו:

כולנו יודעים שתוכן חזותי מקבל יותר חשיפה ואינטראקציה, על פי ניתוח זה, פוסט שמכיל טקסט עם תמונה מקבל ממוצע של 2.35 אינטראקציה לפוסט, ואילו הודעות טקסט בלבד יזכה לאינטראקציה נמוכה יותר של רק 1.71.
כמובן שחובה לקחת בחשבון ש- 88% מכלל הפוסטים בפייסבוק מורכבים מתמונה וטקסט.

לכל פוסט זמן ועת:

פרסום בשעות אחר הצהריים והערב (17:00-01:00) יביאו לאינטראקציה של 11% יותר מאשר פוסטים שפורסמו בשעות העבודה.
ממצא מאוד הגיוני מכיוון שהסבירות שאנשים יעניקו יותר תשומת לב לפוסטים ותוכן שהם נחשפים עליהם בפייסבוק הוא בזמן שהם יותר פנויים ואינם מוצפים בפעילות יומיומית ובשעות שאחוזי הפרסומות נמוכים יותר.
כמו כן, חשוב לבדוק מהן השעות הנוחות לקהל היעד שלנו, לדגומא: הורים יעדיפו לראות את הפוסטים בשעות המוקדמות של הבוקר, כאשר הם מתעדכנים בחדשות וילדים עוד ישנים או כבר בגן.

מי אוהב את השבת?

הודעות שפורסמו ביום ראשון יכולות לקבל 25% יותר לייקים, תגובות ושיתופים, מאשר פוסטים שפורסמו ביום רביעי, אך רק 18% מכלל מהחשיפה של הפוסטים שמתפרסמים בסוף השבוע.
מה שמוכיח את הנקודה הקודמת: שפרסום בזמנים שבם יש פחות תחרות מוביל ישירות לחשיפה גבוהה יותר על גבי ה- News Feed.

Hashtags-

החברה מצאה כי פוסטים עם Hashtags זכו לממוצע של 60% יותר אינטראקציה.

אני רק שאלה:

פוסטים אשר הוטמעה בהם שאלה זכו ל -23% של חשיפה גבוהה יותר, ללא ספק ניתן לומר כי שאלה בתוך התוכן של הפוסט גורמת ליותר CTA (call-to-action). 
כמובן שהפוסט אינו צריך להיות מורכב משאלה בלבד, אך במידה והפוסט עוסק בנושא כלשהו שהגולשים יכולים להגיב עליו או להביע את דעתם בנושא, כדאי מאוד להזמין אותם לשתף בתגובותיהם בתגובות.

הנעה לפעולה מובילה למעורבות ואינטראקציה של הגולשים בדף הפייסבוק. לעיתים בעת הכתיבה זה נראה לנו מטרד כלפי הגולש להניע אותו לפעול ולבצע תגובה, אך חשוב להבין שהגולש חשוף לעשרות ואולי אף למאות תכנים שיווקיים מדי יום, לכן הכרחי לאמור לגולש מה אתם רוצים שהוא יעשה.
אל תצפו מהגולשים לכלום – אם לא תבקשו זה לא יקרה.

 

לסיכום, הרשתות החברתיות ופייסבוק בפרט מהוות זירה מצוינת להעברת מסרים, שמירה על מערכת היחסים עם הלקוחות ובתקופה האחרונה מאפשרת גם קנייה ומכירה על ידי הטמעת האפליקציות המתאימות. ככל שנדע לטפח ולהשקיע כך נקצור את הפירות עבור בית העסק.
פייסבוק אומנם מהווה פלטפורמת אינטראקציה עם הגולשים אך לצערנו לא תמיד האינטראקציה היא חיובית, חברות נתקלות מדי יום במשברים וביקורות שליליות על גבי עמודי הפייסבוק הנגישים לגולשים, חשיבות ומהירות התגובה יחד עם ניהול המשבר באופן נכון ימנעו או יקטינו את הנזק עבור הלקוח.

אינסרט


המאמר נכתב בהתבסס על הנתונים שפורסמו במאמר של SocialMouths
http://socialmouths.com/blog/2014/08/08/perfect-facebook-post/

 

רינת טסקר הינה יועצת תקשורת דיגיטלית בחברת בן חורין אלכסנדרוביץ' וכותבת בבלוג אינסרט

תגיות: 

1 Comment