כך תבנו אישיות ברשת ב-14 שלבים

התמונה של אביתר גת

פוליטיקאים, אנשי ציבור ואפילו סתם אנשים רוצים נוכחות ברשת. לפעמים הם קוראים לזה באזז, לפעמים הם קוראים לזה חשיפה, אבל באופן כללי הם רוצים שישמעו עליהם, על הרעיונות שלהם ועל הפעילות שלהם. השאלה היא איך עושים את זה מבלי להוציא יותר מדי כסף:

1. מראה מראה שעל הקיר
זכרו – הנכס הדיגיטלי שלכם זו המראה שלכם. כשם שאתם בונים את האישיות הממשית שלכם, כך בנו את האישיות הדיגיטלית שלכם. השקיעו בה.

2. אסטרטגיית מרטון
בהתאם לפרסונה עצמה, בנו תכנית אסטרטגיה ברורה לניהול הדף או הפרופיל. נסו לחשוב מה אתם רוצים, מהן המטרות שלכם, מהם המסרים שלכם ומהו האופי שהכי נכון לאישיות. רוצו לטווח ארוך והקפידו להיצמד למסרים ולאופי שקבעתם.

3. במה אני מיוחד?
הרשת היא מקום תחרותי מאד. על כל פוסט ופוסט בפיד שלכם מתנהלת מלחמת חורמה. ככל שתהיו ייחודיים יותר, כך תצליחו למשוך אליכם תשומת לב רבה יותר.
היצמדו לעולמות תוכן הקשורים לאישיות שלכם. לדוגמא: "דביבון" ו-"עולל" של יותם זמרי (אם אתם עדיין לא עוקבים – זה הזמן).

"עולל" ו-"דביבון" הפכו להיות האטריבוטים של זמרי 


ה"עולל" ו-ה"דביבון" של זמרי מכים שוב   

4. גוף ראשון יחיד


מוזר, נכון?
כתבו תמיד בגוף ראשון יחיד (לאישיות) או בגוף ראשון רבים (לארגון). כשם שלא תדברו על עצמכם בגוף שני בשיחה פנים אל פנים, כך אל תכתבו בגוף שני. הפנייה האישית מאפשרת חיבור עם העוקבים שלכם.

5. שפה יוצרת מציאות
צרו מיתוג באמצעות שפה. נסו להיצמד לשפה קבועה ולמטבעות לשון קבועים שתיצרו לעצמכם. ראו ערך "הי זאת שלי" (ח"כ שלי יחימוביץ'), "בוקר טוב מירושלים" (הנשיא רובי ריבלין) וכן השפה ה"עיצובית" בדמות הכוכביות של השר נפתלי בנט.


שפה מיתוגית: "הי זאת שלי"


עיצוב
**
מיתוגי


שפה מיתוגית: "בוקר טוב מירושלים"

6. אקטואליה
'שיחת היום' בסלון היא כמעט תמיד גם 'שיחת היום' ברשת. נצלו את זה לטובתכם.

7. יצירתיות, שנינות הומור
לאנשים קל יותר להתחבר לאנשים שיודעים לצחוק, אפילו על עצמם. גם בנושאים "כבדים" תמיד ניתן למצוא נקודת שנינות כזו או אחרת. בסופו של דבר הומור זה דבר רציני.


אורן חזן מהמר על ציוץ

8. זהירות: אתר חפירות
אמנם עבודות הרכבת הקלה החלו, אבל נסו ככל הניתן להמעיט בפוסטים ארוכים. לאנשים בדרך כלל אין את הסבלנות לקרוא הכל.

 

9. התוכן הוא המלך
אם בכל זאת החלטתם שאתם הולכים על פוסט בינוני/ארוך, כתבו אותו טוב. טוב מאד. כתבו אותו כך שהגולשים ירצו להמשיך לקרוא אותו.

10. לפעמים תמונה אחת שווה אלף מילים


בסה"כ תמונה: הפוסט החזק ביותר בתקופת הבחירות

11. צילומי מסך
החלטתם להעלות צילום מסך של אתר חדשות או תמונה ששלחו לכם בווטסאפ? עשו טובה לעוקבים שלכם ותשקיעו בעריכה מינימלית של התמונה. זה לא מעניין אף אחד כמה אפליקציות פתוחות יש לכם ומה מספר הנייד של העוזר שלכם.


צילמתם מסך? חיתכו את החלקים המיותרים 

12. הרשת זוכרת
ראו כל דבר שפרסמתם כאילו יצא מהפה שלכם. התייחסו לכך בהתאם כי גוגל לא שוכח. התירוץ "העוזר שלי כתב את התגובה הזאת בשמי" לא תעזור לכם.

13. הגיבו לאחרים ושתפו אחרים
הגיבו לכם לפוסט? תענו (ראו סעיף "הומור ושנינות"). כמובן לא לכולם ולא תמיד. הרשת היא מדיה דו כיוונית ולא חד כיוונית וה"שיחה" שתיצרו תאפשר תחושה (גם אם למראית עין) של היכרות מסוימת עם האישיות.
אגב, ראיתם פוסט או ציוץ של מישהו אחר שאהבתם והזדהיתם? פרגנו ושתפו אותו.

זו לא בושה להגיב. להיפך

14. לפעמים עדיף לשתוק
הקלישאה אומרת כי "מעולם לא הצטערתי על ראיון שלא נתתי". לרשת אפשר לשדרג אותה ל"מעולם לא הצטערתי על פוסט שלא העלתי והפכתי לבדיחה של הרשת".

 
אין פרסום רע? כנראה שהשר דנון מתחרט

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בפוסט שנוי במחלוקת

לסיכום: הרשת היא כיכר העיר. אז נא להתנהג בהתאם.

שיהיה בהצלחה!

 

אהבתם? שתפו ולייקקו.