


עדן תמיר
לקראת חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, קרן “הסרט הוורוד” ביצעה מהלך מבריק בפלטפורמות הדיגיטליות – שבו הם העלו עשרות פוסטים שנועדו להימחק – בגלל מדיניות העירום של הרשתות החברתיות.
המהלך כלל פרסום של סדרת פוסטים ברשתות החברתיות – פייסבוק ואינסטגרם – כשבכל פוסט מוצגת תמונה של אישה עם חזה חשוף בצד אחד, לצד המסר: Check it Before It’s Removed וקישור לסרטון המסביר כיצד ניתן לבצע בדיקה עצמית לגילוי גוש בשד.
הפוסטים עודדו את הגולשים לשתף אותם כמה שיותר מהר, לפני שהרשתות החברתיות ימחקו אותם – בגין הפרת מדיניות הפרסום של עירום. במהלך לקחו חלק סלבריטאיות, אושיות אינסטגרם ומשפיעניות – שנרתמו לקמפיין ופרסמו בחשבונן תמונה שלהן עם חזה חשוף בצד אחד, במטרה להגדיל את החשיפה למהלך. המחיקה מהירה של הפוסטים על ידי הרשתות החברתיות, הקישור לסרטון והמסר שצורף לכל תמונה – חשף מיליוני נשים לחשיבות של ביצוע בדיקה עצמית ולאופן בו חוסר מודעות עלול להוביל לכריתת שד.
מדובר באחד מהמלכים המדוברים בעולם, שהגיע לכ-29 מיליון אנשים והוביל לעלייה של 27,984% בכמות הכניסות לאתר ולחשיפה לסרטון לבדיקה עצמית. יתרה מכך, מכיוון שהמהלך דובר ופורסם בכל כלי התקשורת, בשלב מסוים פייסבוק ואינסטגרם חדלו מלמחוק את הפוסטים ושיתפו פעולה עם הקרן.
עדן תמיר היא יועצת תקשורת במחלקה העסקית בבן חורין אלכסנדרוביץ’ וכותבת בבלוג אינסרט.