


יובל מור
כבר שנים ש-ASOS נמצאת בחיינו, ואין ספק שהחברה הבריטית היא כבר מזמן לא רק אתר שופינג, אלא מותג שיודע בדיוק איך להגיע לליבו של הדור הצעיר ולספק עבורו חוויה ייחודית. מקרה הבוחן הבא ממחיש זאת.
המקרה התחיל כאשר תיאה לוריין צ’יפנדייל, סטודנטית בריטית בת 20, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה צילום מסך מאפליקציית ההיכרויות טינדר. צילום המסך מציג שיחה שקיימה צ’יפנדייל עם בחור זר שהאפליקציה שידכה לה – שהעביר ביקורת על השמלה שהיא לובשת באחת מהתמונות שהעלתה לאפליקציה, ונרכשה בASOS. הבחור כתב לה שהיא נראית נורא, והמליץ לה לרכוש בגדים במקום אחר.
הציוץ, שבו צ’יפנדייל שיתפה את ההודעות לצד הכיתוב “Men are Trash”, הפך לוויראלי במהרה. לאחר שהציוץ הגיע ל-106 אלף לייקים ו-8,750 ציוצים מחדש – ASOS נכנסה לתמונה – עם החלטתה להשתמש בצ’יפנדייל כדוגמנית לשמלה הוורודה באתר החברה.
בכך, לקחה ASOS את מקרה השיימינג הזה, תופעה ממנה סובלים בני נוער רבים, והפכה אותו למעצים עבור תיאה ונשים אחרות. החברה לקחה את התמונה המקורית הישר מעמוד הטינדר שלה לעמוד המוצר, ואף הציעו לצ’יפנדייל להיות אחת הדוגמניות שתדגמן את השמלה באתר ובאפליקציה שלה.
בהמשך, ASOS צייצה בטוויטר: “החליקו ימינה כדי לראות מי צוחק אחרון”. המהלך הפך לפופולרי עם עשרות אלפי לייקים ותגובות שמשבחות את המותג ומחמיאות לצ’יפנדייל. בנוסף, השמלה אזלה במהירות מהמלאי, בעיקר המידות הגדולות.