


סיון כץ
למעלה ממילארד איש משתמשים באינסטגרם מדי חודש, ובממוצע – מרפרפים לא פחות מ- 53 דקות ביום. אז, אם אתם בדיוק מתכננים את האסטרטגיה והתקציב לשנת 2020, יש לנו עצה עבורכם – אל תזניחו את חשבון האינסטגרם של החברה שלכם!
אם עדיין אין לכם אינסטגרם, או שיש אבל הוא לא פעיל במיוחד, זה מה שתצטרכו לעשות כדי להגביר את החשיפה ולהעלות את העוקבים (ולא, לקנות עוקבים זה לא חלק מהאסטרטגיה שלנו).
1. הגדירו את הקהל הפוטנציאלי שלכם – כך תוכלו להתאים ולדייק את התוכן.
2. צרו תוכן ייחודיי ומעניין שלא מועתק מהחשבון שלכם בפייסבוק. אחרי שהגדרתם מי קהל היעד שלכם, חשוב להבין שתוכן שמועתק מרשת חברתית אחרת (לרוב פייסבוק) לא ייצר תוצאות טובות כמו תוכן איכותי שמותאם לאינסטגרם, ולא פחות חשוב – לסטורי. גם מבחינה טכנית (תשכחו מפורמט 16:9), אבל גם מבחינת קלילות המסר והנראות האסתטית. חשבון אינסטגרם מצליח הוא חשבון ויזואלי טוב שמושך את תשומת ליבם של הגולשים מבין עשרות – ולפעמים מאות – החשבונות שהוא עוקב אחריהם, אז זו ההזדמנות שלכם לבלוט.
3. אל תזניחו את הסטורי. הסטורי זו ההזדמנות שלכם להראות מה קורה בחברה, להדהד פוסטים שעולים לחשבון, לשאול שאלות, לעשות סקרים ובקיצור – השמיים והיצירתיות הם הגבול. 86.6% מהמשתמשים צופים בסטורי’ז, ולכן חשוב לא להזניח אותם.
4. השתמשו בתמונות מושכות ובאיכות גבוהה. חשבון אינסטגרם טוב מתחיל ונגמר בוויזואליה מרשימה, ולכן חשוב להשקיע בתמונות ובסרטונים שמועלים לחשבון. נסו להשתמש גם בפילטרים ובכלים שיש לאינסטגרם להציע כמו בומרנג, שלשות של תמונות וכו’.

סקרים, האשטגים ועוד – השתמשו בכלים שיש לאינסטגרם להציע.
5. כיתבו ביוגרפיה מושכת. הביו (bio) היא הדרך של הגולש לקבל אינפורמציה ולבדוק מה בדיוק קורה אצלנו בחשבון אחרי שאהב את הפוסט או הסטורי שראה. חשוב להשקיע בביו – שמרו על זה קצר ולעניין.
6. צרו שיח בתכנים והשיבו לגולשים. Goes without saying – הגיבו לכם בפוסט? אל תשכחו לענות ולייצר אינטראקציה עם הגולש כדי לעודד אותו להמשיך ולהגיב.
7. מצאו את ההאשטגים הנכונים. שימוש בהשאטג (Hashtag) אחד יכול להגביר את את האינגייג’מנט של הפוסט או הסטורי ב-12.6% – כך שהשימוש בהם הוא חשוב במיוחד. עשו סקר שוק, מצאו את ההאשטגים שרלוונטיים לכם והשתמשו בהם בקביעות בכל פוסט. המדריך של Hootsuite יכול לסייע.
8. השתמשו ב-Highlights. השקעתם ויצרתם סטוריז’ מושלמים? נכון שהם נעלמים אחרי 24 שעות, אבל ה- highlights זה המקום לשמור אותם כדי שגם גולשים חדשים יוכלו לצפות בהם.
9. הגדירו תקציב ייעודי לקידום תכנים. בקביעת התקציב של 2020, אל תשכחו להוסיף סעיף לקידום ממומן. טרגוט קהל היעד הנכון רק תגדיל את החשיפה לפוסטים ועשויה להביא גם עוקבים חדשים.
ה-OCD שלכם משתגע כי כתבתי 9 דברים ולא 10? מוזמנים להגיב ולהשלים את הסעיף האחרון.
סיון כץ היא ראשת צוות ויועצת דיגיטל בבן חורין אלכסנדרוביץ’ וכותבת בבלוג אינסרט.